UNESCO Dünya Kültür Mirası "Pamukkale" de Kamp Yapmak

Kamp alanımız

Pamukkale Travertenleri, Denizli iline 18 km uzaklıkta bulunur ve şehirden ulaşımı oldukça kolaydır. Pamukkale travertenleri UNESCO Dünya Kültür Mirası listesinde yer almaktadır ve Denizli'nin turizm odağıdır. Özellikle de Çinliler tarafından çok ziyaret edilmektedir. Çünkü bölgede Çin restaurantları açılmış durumda.
Yine güzel bir günde kamp için yola çıktık. Rotamız belliydi zaten. Doğruca Pamukkale'ye gidecektik. Her zamanki gibi Afyon'dan yola çıkacağımız için yaklaşık olarak üç saat kadar bir yolumuz vardı. Neyse biz bu yolu sohbet ve muhabbetle bitirdik. Yolda hep dertleşiriz biz zaten. Girmediğimiz konu kalmaz.
Pamukkale'ye vardık. Burada biraz alışveriş yaptık ve güneş batmadan kamp kurmamız gerekiyordu. Bu yüzden gezme işini ertesi güne bıraktık. Pamukkale civarında kamp yapacak alan pek olmadığı için ya da biz beğenmediğimiz için, daha önce araştırdığımız kamp alanına doğru yola koyulduk. Bu yol travertenlerin arka tarafından tepeye doğru çıkıyor. Virajlı ve sürekli tırmanılan bir yol. Yaklaşık olarak 5.5 km gittikten sonra alana ulaşıyorsunuz.
Kimseler yoktu kamp alanında. Güzel bir alan bulduk ve hemen manzaraya karşı kurduk çadırlarımızı. Yemek hazırlıklarına başladık bu arada. tüm hazırlıkları tamamlayıp yemeğimizi yemeye ve keyif yapmaya başladık. Işıklarımızı asmıştık manzaraya karşı. Ama bulunduğumuz yer gerçekten güzel bir manzaraya sahipti ve Denizli'ye tepeden bakıyordu. Bu güzeldi, biz de güzeldik tabi..

Ertesi gün oldu. Kahvaltımızı yaptık ve Pamukkale'yi keşfe çıktık. Merkeze indik. Travertenlere doğru yola koyulduk. Giriş ücreti için 50tl verdik. Bu durum memnun etmedi bizi ama olsundu geldik görecektik bir kez. İstemeyerek mecbur kaldık gibi bir durum bu. Sonrasında biraz yürüdükten sonra travertenlerin başladığı yere geldik. Buradan sonrasını ayakkabı ile veya terlik ile girilmiyor. Sadece deniz ayakkabısına müsaade ediyorlar ki çok yerinde bir uygulama. Bu doğal güzellik bir kaç yıl önce kararmaya başlamıştı. Önlemler alındıktan ve bakımdan sonra eski güzelliğine dönmüş durumda. Bu pamuk gibi diyarı gezdik, dokunduk, bir çok fotoğraf çektik, havuzlarında yüzdük ve tepeye kadar çıktık. yorulmuştuk. Biraz oturalım dedik. Oturduk tabi bir şeyler içelim dedik ama fiyatlar baya yüksekmiş onu gördük. Bir soğuk çaya 20 tl bir terliğe 60 tl verince anladık bunu. Yine de olsun du. Otururken yanımıza çinli bir aile geldi. Biz daha önceleri Çin de kamp yapanların videolarını izliyorduk. Onlar yanımıza gelince onun muhabbetini yapmıştık. "Düne kadar sizi izliyorduk biz, şimdi yanımızdasınız. Dünya küçük işte.." Dinlenip antik yerleri gezmeye başladık. Hierapolis antik kentini gezdik ve tüm yolları yürüdük. Bir çok turistle karşılaştık. Güzel insanlardı.

Uçma denemleri

Burası gerçekten güzel

Küçük travertenler

Hierapolis antik kentini geziyoruz

Seyirci 1

Seyirci 2

Tüm bu gezimizin üstüne yorulmuştuk haliyle. Dönelim dinlenelim dedik. Kamp alnına geldik tekrardan. Geldiğimizde karavanla yaşlı bir çift vardı. Yeni gelmişler onlarda. Selamlaşıp yerimize geçtik. Masamızı kurup; artık bizim için geleneksel olan kamp gecelerinden birini daha başlattık. Güzel bir gece oldu bizim için. Misafirlerimiz vardı. Gelenlere hak vererek "Işığı gören geliyor" dedik bizde. İkramlarda bulunduk misafirlerimize ve güzel sohbet ettik.

Masayı kurduk
Masada sevdiğimiz şeyler var

Masada et olmazsa olmaz

Hep dağıtıyoruz genel olarak böyle

Sabah "bu ne manzara kardeşim sabahın köründe" derken

Buna değer...

Ertesi gün olmuştu. Hiç istemeyerek toplanmaya başladık. Güzel bir kampın daha sonuna gelmiştik ne yazık ki. Gitme zamanı gelmişti. Gitmezsek gelemezdik ve biz de gittik.
Yeni kamplarda yollarımızın kesişmesi ümidiyle, Hoşçakalın...